Jun 15, 2008

UPNM (Part II) - Quote

UPNM (Part II) - Quote

"assalamualaikum buat sahabat..terima kasih kerana prihatin kat kami di upnm..sesungguhnya dunia tentera memang jauh dari duni biasa..kami hidup dalam kelompok kami..dugaan banyak hidup sini,nak keluar pun susah pasal kitorang dah cop 10jari.dgn ic awam kitorang dah dipatahkan.kami guna ic tentera sekarang.sapa yang nak masuk marine engineering tu bek g ALAm.sini bukan tempat untuk muslimat kisas...bukan ak nak pelekeh korang tapi nak jaga muslimat2 kisas.bdk sekolah agama pun dah berapa ramai yang x macam sekolah agama kat sini.ingat sahabat dunia ini besar.rezeki milik Allah..doakan kami senantiasa istiqamah di jalan yang lurus..---- "

~akmal harith

Link to UPNM (Part I) - Duty, Pride, and Integrity

QURAN-in-POST

"Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi, dan pada pertukaran malam dan siang, ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan, dan keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang yang berakal"
{190} (Iaitu) orang-orang yang menyebut dan mengingati Allah semasa mereka berdiri dan duduk dan semasa mereka berbaring mengiring, dan mereka pula memikirkan tentang kejadian langit dan bumi (sambil berkata): "Wahai Tuhan kami! Tidaklah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab neraka. {191}

Al-Imran (3:190,191)

NEW-of-NEWS (anyone, anybody, anywhere)

BLOG REVIVE, REVISED THEN RECHARGED

Gombak, 16/6 - This blog had been updated with [Blog Updates] and [Hot & New] widget in the sidebar. Do enjoy the ease of hoping into the current issues and posts... [QURAN-in-POST] and [NEW-of-NEWS] are also uprgaded into every post starting from mid of June. The news fetch latest updates from anyone, anybody, anywhere (anyhow?). If there are any news which are not appropriate to be published, please report a.s.ap.

7 comments:

  1. sedihnye dengar criter bebudak UPNM.....nampak macam korang dah kene pinggir dari masyarakat luar...(hihi...cakap je...ntah btol ntah tidak...)

    yela...nak protect the country kene la serious...mane bleh main2....

    nasib baik abang aku mohon sane tak dapat, klau tak,ntah ape jadik kat abang aku yerk?!

    ReplyDelete
  2. 2whoami

    huhu...
    sbnye dorg ngn hepi la...
    itu salah satu rintihan je...
    besela...

    berkhidmat untuk negara...
    tp dgr citer UPNM xdela mcm tentera..
    lebih kpd universiti..

    wallahu'alam..

    ReplyDelete
  3. asslamualaikum kepada semua sahabat2 sekalian...syuklran ak ucapkan coz caring kat kitorang.bukan menagih simpati tapi untuk korang berhati2 dengan dunia luar..ak dah masuk u dan ak dah merasa bagaimana yang dikatakan dengan dunia luar..dari aspek jemaah hingga kepada soal2 sosial..waspada dan berhati..namun usaha2 dakwah bukan dihentikan tapi ingat..dakwah bukan hanya 'fixed' 1jalan sahaja..tetapi jalan2 dakwah ini bermacam2 dan tujuan hanya 1..pesanan ikhlas dari......

    ReplyDelete
  4. 2anonymous

    pesanan ikhlas diterima dan harap dibaca oleh semua...

    read on the next post..

    ReplyDelete
  5. dh join tntera rupenya coach aku yg sorng tu...
    ish...ni rse cam seram nk msuk u ni..tp nk wat cmne kan? hrp2 kite sume boleh maintain la ye...

    ReplyDelete
  6. haha...ap khabar sahabt2 ku sekalian...lama tidak kelihatan sahabat2 semua.kat upnm ni memang mcm u..tapi standard kisas r.u tapi kecik je.nak diceritan kitorang kat sini 5tahun(untuk engineering) dan 4tahun(pengurusan sumber).selepas ini kami akan ditauliahkan oleh SPB yang-dipertuan Agong sebagai pegawai tentera.ingat senang ke nak masuk tentera...oleh itu aku ingin mengajak sahabat2 semua..joinlah tentera...-akmal

    ReplyDelete
  7. On anonymous>>

    insyaAllah...kami akan join kelak...

    ReplyDelete

Read, rethink, recomment